Här kommer några få exempel som samtalsdirigering kan användas till där användaren av Softphone eller mobilappen kan sätta på och stänga av samtalsdirigeringen:
Låt oss visa detta genom följande exempel:
Exempel 1 – Stäng kön
“Ni har en flexibel bemanning av er telefonkö och vill enkelt kunna öppna och stänga köer utifrån de som kan svara just nu.”
Vi utgår här ifrån att det redan finns en säljkö som är uppsatt och innehåller era säljare.
Logga in i Fusionportalen och gå till Ljud skapa en ny ljudfil som vi kallar “Tillfälligt stängt Sälj”. Vi spelar in ett meddelande där vi säger att växeln är stängd men att de kan mejla till order@aditor.se eller vänta kvar för att lämna ett meddelande.
Gå nu till “Samtalsdirigering” i undermenyn till “Växel” och skapa en ny samtalsdirigering, vi kallar den nedan för “Sälj tillfälligt stängt”. Om samtalsdirigeringen är aktiv skickar vi den till meddelandet vi skapat och om den inte är aktiv skickar vi den till direkt till säljkön. I vissa fall har man en annan ljudfil man vill ska spelas upp först och då skickar man den till det flödet.
I mobilappen kan du nu aktivera din samtalsdirigering, klicka på menyn upp till vänster och välj först “Företag” och sedan “Samtalsdirigering”:
Här kan du enkelt aktivera eller avaktivera ditt tillfälliga flöde med slide-reglaget.
Har du frågor eller vill veta mer om Fusion molnväxel.
Kontakta oss, vi bistår gärna med vår kunskap.